Εγκυμοσύνη και Αϋπνία

Η εγκυμοσύνη είναι μια από τις πιο σημαντικές περιόδους στη ζωή των γυναικών. Παρά το γεγονός ότι είναι ένα φυσικό φαινόμενο, η εγκυμοσύνη φέρνει σημαντικές φυσιολογικές, ψυχολογικές και κοινωνικές αλλαγές που μπορούν να επηρεάσουν τον ύπνο. Η αϋπνία είναι ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι γυναίκες κατά την εγκυμοσύνη.

Αϋπνία σημαίνει δυσκολία έναρξης ή διατήρησης του ύπνου, αφύπνιση από τον ύπνο πολύ νωρίς ή / και παράπονο μη αναισθητοποιητικού ύπνου.

Τα αίτια της Αϋπνίας

Η αϋπνία και η ανεπάρκεια ύπνου αυξάνονται καθώς εξελίσσεται η εγκυμοσύνη. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε διάφορους παράγοντες. Οι πιο συχνοί από αυτούς είναι οι εξής:

  • Συχνοουρία
  • Πόνοι στη μέση και στη λεκάνη που οφείλονται στη χαλάρωση των αρθρώσεων, στην αύξηση βάρους και στη μετατόπιση του κέντρου του
  • Έντονες ναυτίες, καούρες και γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση
  • Πόνοι στην πλάτη ή ευαισθησία στο στήθος
  • Κράμπες ή μυρμηγκιάσματα στα πόδια
  • Δύσπνοια και δυσκολία στην αναπνοή
  • Έντονα, ζωντανά όνειρα
  • Εμβρυϊκές κινήσεις
  • Γενικότερη δυσφορία

Ειδικότερα, στο πρώτο τρίμηνο, οι πιο κοινές αιτίες του κακού ύπνου είναι ναυτία/εμετός, μεγαλύτερη συχνότητα ούρησης και πόνος στην πλάτη. Στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο οι αιτίες είναι οι εμβρυϊκές κινήσεις, οι καούρες, οι κράμπες ή το μυρμήγκιασμα στα πόδια και η δύσπνοια. Η αϋπνία μπορεί να επιδεινωθεί ακριβώς πριν από τον τοκετό λόγω έκκρισης της ωκυτοκίνης, μιας ορμόνης που προάγει την αφύπνιση.

Πώς αντιμετωπίζεται η Αϋπνία

Ένα από τα καλύτερα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να διαχειριστείτε την αϋπνία στην εγκυμοσύνη είναι να δημιουργήσετε καλές συνήθειες ύπνου.

Αυτό σημαίνει ότι καλό θα ήταν να κοιμάστε την ίδια ώρα κάθε βράδυ. Αποφύγετε τη χρήση τάμπλετ ή κινητού μία ώρα πριν πέσετε για ύπνο. Το φως της οθόνης μπορεί να επηρεάσει τον κιρκαδικό ρυθμό και τον κύκλο ύπνου-αφύπνισης. Αντιθέτως, το να διαβάσεις ένα ενδιαφέρον βιβλίο, μπορεί να αποβεί εξαιρετικά βοηθητικό στο να νυστάξεις κι εν τέλει να κοιμηθείς.

Ένα χαλαρωτικό μπάνιο λίγο πριν τον ύπνο μπορεί να σας φέρει υπνηλία αλλά θα πρέπει να δείξετε ιδιαίτερη προσοχή στη θερμοκρασία του νερού. Δεν θα πρέπει να είναι υψηλή γιατί αυτό μπορεί να είναι επικίνδυνο για το αναπτυσσόμενο μωρό σας, κυρίως τους πρώτες μήνες της εγκυμοσύνης.

Η διατροφή και η άσκηση μπορούν επίσης να επηρεάσουν τον ύπνο σας. Πίνετε άφθονο νερό κατά τη διάρκεια της ημέρας, αλλά ελαχιστοποιήστε το μερικές ώρες πριν τον ύπνο, ώστε να μην χρειάζεται να ξυπνήσετε για να πάτε στο μπάνιο. Αποφύγετε την καφεΐνη αργά το απόγευμα. Φροντίστε να μην πηγαίνετε για ύπνο με βαρύ στομάχι. Προτιμήστε ένα ελαφρύ και υγιεινό γεύμα σε κανονική ποσότητα. Εάν θέλετε να φάτε κάτι αργά το βράδυ προτιμήστε ένα ελαφρύ σνακ πλούσιο σε πρωτεΐνες για να διατηρηθούν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας σε σταθερό επίπεδο. Είναι σημαντικό να είσαι δραστήρια μέσα στην ημέρα όσο αυτό είναι εφικτό. Ο καλός ύπνος προετοιμάζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Δεν είναι απαραίτητο να γυμναστείς σκληρά. Ένας συστηματικός περίπατος 40’ είναι αρκετός. Καλό είναι, βέβαια, να αποφεύγεις την άσκηση κοντά στον ύπνο, γιατί μπορεί να έχει το αντίθετο αποτέλεσμα.

Εάν η αϋπνία επηρεάζει την ικανότητά σας να λειτουργήσετε σωστά, ο γιατρός σας μπορεί να σας συνταγογραφήσει ένα ασφαλές σκεύασμα που θα διευκολύνει τον ύπνο σας. Συμβουλευτείτε οπωσδήποτε το γιατρό σας πριν πάρετε οποιοδήποτε φάρμακο, συμπλήρωμα διατροφής ή βότανο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.

Στο Urbanpharmacy.gr θα βρείτε συμπληρώματα εγκυμοσύνης.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Add to cart
Μετάβαση στο περιεχόμενο